Tietoa tai tutkimuksia tai artikkeleita jotka liittyvät työilmapiirin tutkimiseen ja työilmapiiriin vaikuttavista asioista. Työyhteisönä on ammatillinen…

Kysytty

Tietoa tai tutkimuksia tai artikkeleita jotka liittyvät työilmapiirin tutkimiseen ja työilmapiiriin vaikuttavista asioista. Työyhteisönä on ammatillinen oppilaitos ja kohderyhmänä opettajat

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannoistamme LEO ja TYKI ei löytynyt yhtään artikkelia, jossa olisi suoraan tutkittu opetustyön työilmapiiriä. Sen sijaan sekä opettajien työstä, työoloista, työviihtyvyydestä jne. löytyy paljonkin tutkimuksia ja toisaalta työilmapiirin eri tekijöitä on selvitetty monipuolisesti. Alla esimerkkinä yksi asiantuntija-artikkeli opettajien työstä LEO-tietokannasta:

Miten kehittää koulua työyhteisönä
Tekijä(t) : Multanen, Leena ; Lauttio, Leena-Maija ;
Julkaisuvuosi : 2005
Sarja/Lehti : Opettaja ;
Numero : 2005;99(37):52-54 ;

Toinen esimerkki on samalta kirjoittajalta TYKI-kirjatietokannastamme ja käsittelee työilmapiiriä yleisesti:

Parempi työyhteisö - avaimia kehittämiseen
Tekijä(t) : Multanen, Leena... ;
Kustantaja : Työterveyslaitos :
Kustannuspaikka : Helsinki
Julkaisuvuosi : 2004
Ulkoasu : 75 s.
ISBN : 951-802-597-5 ;

Lisämateriaalia löydätte helposti LEO ja TYKI -tietokannoistamme www-osoitteesta: www1.ttl.fi

Asiasanoina tiedonhaussa kannattaa käyttää sanoja opettajat, opetustyö, työilmapiiri jne. Lisää asiasanoja löytyy ASIASANAT-tietokannasta.

Kirjastomme on kaikille avoin erikoiskirjasto ja lainaaminen paikanpäällä on ilmaista. Kaukolainat sen sijaan ovat maksullisia. Lisätietoja Tietopalvelustamme löytyy osoitteesta: www.ttl.fi/tpk