Tietoa tai tutkimuksia tai artikkeleita jotka liittyvät työilmapiirin tutkimiseen ja työilmapiiriin vaikuttavista asioista. Työyhteisönä on ammatillinen…

Kysytty

Tietoa tai tutkimuksia tai artikkeleita jotka liittyvät työilmapiirin tutkimiseen ja työilmapiiriin vaikuttavista asioista. Työyhteisönä on ammatillinen oppilaitos ja kohderyhmänä opettajat

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Työilmapiiriä käsittelevää aineistoa löytyy niin kirjoista sekä lehtiartikkeleista.
Seuraavassa muutama esimerkki asiaa käsittelevistä kirjoista:

Jari Ranne : Anna palaa! : käytännön palautetaitokirja

Juhani Kopposela : Työyhteisö sairastaa

Heikki Peltola : Hohtoa kohti : se kohottaa mikä kolahtaa

Merja Kärkkäinen : Yhteisöllinen johtaminen esimiehen työvälineenä

Alla muutama asiaa käsittelevän artikkelin tiedot:

Kanste, Outi; Työuupumuksen työyhteisölliset riskitekijät hoitotyössä : katsaus kansainvälisiin empiirisiin tutkimuksiin julkaisussa: Tutkiva hoitotyö 2006 ; (4) ; 1 ; 10-15;

Jabe, Marjatta; Törmäyksiä syntyy väistämättä julkaisussa: Fakta 2006 ; (25) ; 2 ; 62-64;

Kujala, Helinä; Pelolla johtaminen istuu lujassa julkaisussa: Työ-terveys-turvallisuus 2006 ; (36) ; 1 ; 14-15

Lisää kirjoja sekä niiden saatavuustietoja voi etsiä esim. osoitteesta: www.lib.hel.fi ja artikkeleita Aleksi artikkeliviitetietokannasta, jota voi käydä selaamassa Helmet kirjastoissa.

Myös korkeakoulujen Linda tietokannasta voi etsiä aiheesta kirjallisuutta.