Tietoa Raili Malmbergistä. Pitäisi tehdä esittely hänestä meidän runopiiriimme.

Kysytty

Tietoa Raili Malmbergistä. Pitäisi tehdä esittely hänestä meidän runopiiriimme.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raili Malmbergistä runoilijana ei juuri löydy tietoa. Tässä osa artikkelista kaupunkilehti Uuusi-Raumasta 9.2.2008:

"Hän toimi pitkään Kotiliesi-lehden päätoimittajana. Runoilijana häntä ei niinkään tunneta, mutta sen sijaan tapakulttuurin vaalijana sekä monen valtakunnallisen naisjärjestön vaikuttajahahmona Malmberg on tuttu."

http://www.uusirauma.fi/artikkeli.phtml?id=24900

Joitakin haastatteluja lehdistä löytyy:

- Pommeja paossa
Kotiliesi- ja Koululainen-lehtien entinen päätoimittaja, opetusneuvos Raili Malmberg (ent. Vasara) muistelee 13-vuotiaana pitämänsä päiväkirjan avulla talvisotatalvea 1940. Hänen perheensä pakeni Helsingistä mökille Kirkkonummelle (Meidän mökki, 2009, nro 8, s. 40-419
- Hyvät tavat eivät ole varaeväs
Haastattelussa opetusneuvos Raili Malmberg (Pelastakaa lapset, 2006, nro 5, s. 12-13)
- Juuret menneisyydessä, tähtäin tulevaisuudessa
Haastattelussa Kalevalaisten Naisten Liiton entinen puheenjohtaja (1991-1997) Raili Malmberg. (Pirta, 2006, nro 3, s. 32-33)

Raili Malmbergin tuotanto:
- Hyväksi tavaksi: käytösopas arkeen ja juhlaan
- Isoäidin onnea
- Kaunis käytös, hyvät tavat
- Kodin onneksi
- Riekonmarjat
- Tapataidon ABC

Lisäksi hän on suomentanut ja toimittanut tai ollut yhtenä toimittamassa useita kirjoja.

Nämä tiedot ovat peräisin Suomen kansallisbibliografia Fennicasta. Fennicasta voi vapaasti tehdä hakuja:

https://fennica.linneanet.fi/