Tietoa Albergan kartanosta. Lähinnä sen omistajista. Lienee 1800-luvulla rakennettu. Asiakas on sukututkija.

Kysytty

Tietoa Albergan kartanosta. Lähinnä sen omistajista.
Lienee 1800-luvulla rakennettu. Asiakas on sukututkija.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-haulla saa Albergan kartanosta 9 viitettä:
1 Espoon kartanopuistot : historian ja nykytilan inventointi vuodelta 2000 / Ranja Hautamäki 2001
2 Meidän Laajalahti : Laajalahti ry:n 50 v. : juhlajulkaisu 6.12.2000 / [julkaisija: Laajalahti ry.] ; 2000
3 Alberga = Alberga / Kirjoittajat = Författare Björkman, Sten .. [et al.] 1997
4 Vanhoja kartanoita Helsingin seudulla : kulttuurihistoriallisia ajankuvia / Bo Lönnqvist ; valokuvan 1995
5 Laajalahti r.y. 40 V. / [toim. Erkki Honkanen] 1990
6 Sakaraharjainen linnani : Tarvaspään historia/ Erja Pusa 1988
7 Lepuski. 1 / Toim. Arja Salmi ...[et al.]: Leppävaara-seuran julkaisu KIRJA 1988
8 Espoo. II : Espoon pitäjä ja Espoon kartano 1600-luvulla / August Ramsay KIRJA 1984
9 Espoo 1700-1865 / Hagar Nikander ; suom. Aarne Valpola

(Ks. http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=alberga*+kartano*&m=&l=&Da=&Db… )

Seuraavasta linkistä löytyy jokin verran kartanon historiasta ja omistajista:
http://www.lepuski.fi/historia/lepuski/t.html#kartano
Asiakkaan kannattaa käydä tutustumassa Espoon maakuntakirjaston kotiseutukokoelmaan, jos ei kaukolainoista löydy riittävästi tietoa aiheesta.