Tietaisittekohan, mista voisin loytaa Erkki Vasaran tutkimuksen "selvitys ratsastuksen harrastuksesta Suomessa vuonna 1985"? Haluaisin myos tietaa, onko vuoden…

Kysytty

Tietaisittekohan, mista voisin loytaa Erkki Vasaran tutkimuksen "selvitys ratsastuksen harrastuksesta Suomessa vuonna 1985"? Haluaisin myos tietaa, onko vuoden 85 jalkeen tehty tutkimuksia tai selvityksia samasta aiheesta?! kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseistä teosta löytyy mm. Helsingin Yliopiston kirjaston kansalliskokoelmasta, jossa se on ainoastaan lukusalikäytössä eli sitä ei voi lainata kotiin.
Samalta tekijältä on ilmestynyt pari vuotta myöhemmin laajempi tutkimus samasta aiheesta (Vasara, Erkki, Suomen ratsastusurheilun historia, Suomen ratsastajainliitto, 1987)ja se löytyy useista pääkaupunkiseudun kirjastoista. Saatavuustiedot sekä tästä että jäljempänä olevista teoksista löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/.

Lisää kirjallisuutta aiheesta:

Jalkanen, Lauri, Vuosisata ratsain, 1986
Peltomäki, Martti, Ratsastuksen ilot ja itkut, 1995
Helsinki International Horse Show : muistoja vuosien varrelta = minnen & höjdpunkter = memories & highlights, 2004
Leppänen, Mirja, Kaviouralla neljäkymmentä vuotta : tarina Kajaanin ratsastusseurasta, 2005
Essen, Charlotta von, Yksi hevosvoima : ratsupoliisi Suomessa, 2003

Lisäksi löytyy teos Finnderby 30 vuotta / Kirsti Piminäinen, 2003. Tätä teosta ei valitettavasti löydy HelMet-kirjastoista, mutta kylläkin muutamista yliopistokirjastoista (Turku, Oulu, Jyväskylä) sekä mm. Ypäjän kunnankirjastosta.