Tietäisittekö mikä runo on kyseessä? Tässä pätkä siitä: ...nyt keijut pyykkiä pesi. Joka oksalta riippui paita ja paidoista tippui vesi. Runo on 1970-luvulta,…

Kysytty

Tietäisittekö mikä runo on kyseessä? Tässä pätkä siitä:

...nyt keijut pyykkiä pesi.
Joka oksalta riippui paita
ja paidoista tippui vesi.

Runo on 1970-luvulta, luultavasti aapisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Aamu, ja se löytyy seuraavasta vanhasta aapisesta sivulta 87.

Kuosmanen, Paavo: Opin lukemaan. Lasten aapinen: Lukutunnin kirja 1.
Tekijät Kuosmanen, Paavo - Merenkylä, Liisa - Kuosmanen, Pentti. Kuvat Heljä Lahtinen. Helsinki, 1971.

Alkuperäinen runo on Helen C. Crewn. Sen on aapiseen mukaellen suomentanut Kirsi Kunnas.