Tietäisikö kukaan, mistä löytyisi "Vanha joululaulu" -niminen runo. Runossa päähenkilö kulkee tietä pitkin (?) ja kysyy vastaantulijoilta, muistaako kukaan…

Kysytty

Tietäisikö kukaan, mistä löytyisi "Vanha joululaulu" -niminen runo. Runossa päähenkilö kulkee tietä pitkin (?) ja kysyy vastaantulijoilta, muistaako kukaan vanhaa joululaulua. Kukaan ei muista, kunnes kysyjä päätyy mökkiin jonka vanha asukas tuntee laulun.
Tekijästä ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Marjatta Kurenniemen satu Vanha joululaulu. Kyseinen satu löytyy mm. Kurenniemen teoksesta Kuu omenapuussa ja Satumaailma 4.