Tiedustelisin kaunokirjallisuudesta niitä kirjoja joissa sotaa kuvataan hevosen näkökulmasta. Ei tarvitse enää tarjota Paasilinnan Sotahevosta.

Kysytty

Hei, tiedustelisin kaunokirjallisuudesta niitä kirjoja joissa sotaa kuvataan hevosen näkökulmasta. Ei tarvitse enää tarjota Paasilinnan Sotahevosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin seuraavat romaanit

BABEL, Isaak (1894 – 1941)
Punainen ratsuväki. 2.p. Gummerus, 1973

HIETAMIES, Heikki
Soitellen sotaan : romaani. Otava, 2005

HYTTI, Erkki
Veriset satulat : ratsuväki iskee Ääniselle. E. Hytti, 2000

KEINONEN, Yrjö
Veriset lumet. Tammi, 1974

KLEIST, Heinrich von (1777 – 1811)
Mikael Kohlhaas. Tammi, 1951

MARTIKAINEN, Viljo
Sota oli julmaa – ratsuväki raakaa. Viljo Martikainen, 1999 (99.139)

PIETOLA, Eino
Korpimetsän kolonna. Gummerus, 1982

SANTAVUORI, Martti
Kirkkaina kiiltävät säilät : tarinoita kokoelmista "Rykmentin vinttikoira" (1930) ja "Luurankotakki" (1931). Karisto, 1963

TUURI, Antti
Kylmien kyytimies. Otava, 2007

Osiossa on myös tietokirjallisuuta, esimerkiksi eläinlääkärin muistelma sodasta:

KOKKO, Yrjö
Sota ja satu. WSOY, 1964 (luokka 86.2)