Tiedustelisin, että onko minun mahdollista saada uutta kirjastokorttia Helsingin kaupunginkirjastoon.

Kysytty

Hei

Tiedustelisin, että onko minun mahdollista saada uutta kirjastokorttia Helsingin kaupunginkirjastoon. Olen kadottanut kirjastokorttini vuosia sitten enkä asu enää Helsingissä. Tarvitsisin sitä tilan lainaamista varten Ison Omenaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit saada pääkaupunkiseudun kirjastojen Helmet-kortin. Sinun ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla, mutta kortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite. Kirjastokortin saaminen edellyttää kuitenkin sitä, että käytä henkilökohtaisesti missä tahansa Helmet-kirjaston toimipisteessä. Saat kortin ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus.

Voit tallentaa tietojasi etukäteen kirjaston asiakasrekisteriin alla olevasta linkistä aukeavalla lomakkeella.

https://luettelo.helmet.fi/selfreg*fin~S9

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)