Otsikko
Tiedustelen, onko seuraava Dale Carnegien sitaatti suomennettu: "You can make more friends in two months by becoming really interested in other people than you…

Kysytty

Tiedustelen, onko seuraava Dale Carnegien sitaatti suomennettu:

"You can make more friends in two months by becoming really interested in other people than you can in two years by trying to get other people interested in you. Which is just another way of saying that the way to make a friend is to be one."

Voisinko saada sitaatin suomennoksen?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Carnegien suomennetussa kirjassa Miten saan ystäviä, menestystä, vaikutusvaltaa on kyseinen lause. Kirjan viidennen painoksen (v. 1994) sivulla 80 lause kuuluu: "Saat enemmän ystäviä kahdessa kuukaudessa kiinnostumalla toisista ihmisistä kuin kahdessa vuodessa yrittämällä saada toiset kiinnostmaan itsestäsi". (Lause ei jatkunut tästä, vaan oli kappaleen viimeinen virke.)