Tiedättekö lasten-/nuorten kirjaa, jossa päähenkilönä on (muistaakseni) kattilanpaikkaaja Timothy? Kyse on ulkomaisesta mutta suomennetusta teoksesta…

Kysytty

Tiedättekö lasten-/nuorten kirjaa, jossa päähenkilönä on (muistaakseni) kattilanpaikkaaja Timothy?
Kyse on ulkomaisesta mutta suomennetusta teoksesta mahdollisesti 1970-luvulta. Tapahtumat sijoittuvat ehkä Englantiin tai Irlantiin Kansi lienee vihreä. Haluaisin etsiä käsiin teoksen, mutta kun en muista sen nimeä ja tekijää!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Kenneth Birdin Minäpoika-kirja, joka on ilmestynyt WSOY:n kustantamana 1975. Jatkoa kirja sai 1977, osan nimi on Minäpoika ja kitupiikin aarre. Kirjassa seikkailevat kattilanpaikkaaja Timothy ja hänen puhuva koiransa Minäpoika. Kirjat sijoittuvat Irlantiin.