Tiedätkö Yrjö Karilaan Pikku Jättiläisen 1949 kirjan kuvien tekijänoikeuksista?

Kysytty

Tiedätkö Yrjö Karilaan Pikku Jättiläisen 1949 kirjan kuvien tekijänoikeuksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleinen tekijänoikeussuoja on 70 vuotta tekijän, tässä tapauksessa kuvittajan kuolemasta.
Ks. tarkemmin esim. osoitteesta http://www.minedu.fi/OPM/Tekijaenoikeus/?lang=fi . Kun on kyse kirjasta, myös kustantajalla voi olla oikeus korvauksiin. Pikku jättiläinen -sarjaa on kustantanut WSOY, jonka edustajalta voit tietenkin vielä kysyä tarkennusta asiaan. Yleisesti ottaen tekijänoikeussuoja näyttäisi kuitenkin vielä koskevan mainitsemaasi teosta.