Tiedätkö yhtään kirjaa, joka kertoisi vammaisen lapsen syntymästä? Mieluiten aivan laitokselta saakka, jollei jo odotusajasta lähtien.

Kysytty

Tiedätkö yhtään kirjaa, joka kertoisi vammaisen lapsen syntymästä? Mieluiten aivan laitokselta saakka, jollei jo odotusajasta lähtien.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama kirja, joista pari ensimmäistä on kaunokirjallisuutta, muut omaelämänkerrallisia:

Kälkäjä: Kallis lapsi (käsittelee keskoslapsen odotusta ja syntymää)
Tikka: Aurinkoratsastus
Ahoinpelto: Pikku Heini
Kerola: Lauri, poikani Lauri
Scotson: Poikani Doran
Sopanen: Enkeliprinsessa
Tikkanen: Sofian oma kirja
Wilks: Bernard - kehitysvammainen