Tarvitsen tiedon kaikista kirjaston ilmaisista eduista. Esimerkiksi saavatko kaikki, jotka menevät pyytämään kirjastostaan Luonnontieteellisen…

Kysytty

Tarvitsen tiedon kaikista kirjaston ilmaisista eduista. Esimerkiksi saavatko kaikki, jotka menevät pyytämään kirjastostaan Luonnontieteellisen museon perhelipun ja yksilölipun, ne sitten pyydettäessä, jotta ei tule turhaa reissua kirjastoon? Ovatko kuinka kauan voimassa, jotta tiedetään suunnitella käyntiä museoon?
Odotan pikaista vastausta, kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoista lainattavat kausikortit / pääsyliput löytyvät helposti Helmet-haun kautta. Helmet
Kirjoita hakukenttään "kausikortti", jolloin hakutuloksissa näkyvät kirjastojen kokoelmiin kuuluvat kausikortit / pääsyliput.

Kortit eivät ole varattavissa tai uusittavissa, niitä voi lainata vain silloin, kun ne ovat kirjastossa "hyllyssä"-tilassa. Kortit on myös aina palautettava samaan kirjastoon mistä ne on lainattu. Tarkemmat tiedot kannattaa aina tarkistaa kyseisen kortin tiedoista, jolloin selviävät mm. lainaava kirjasto, laina-aika ja mahdolliset rajoitukset (esim. montako henkilöä kortilla pääsee käyttämään palvelua)

Luonnontieteellisen keskusmuseon yhden hengen ja kimppalippu (kumpaakin on yksi kpl) ovat lainattavissa ainoastaan Viikin kirjastosta.