Tervehdys Raisiosta. Kysymykseni. Äitini synt. 1906 toimi Suomen kauppalaivastossa taloustöissä jatkosodan loppupuolella. Hän kertoi, että laiva oli joutus…

Kysytty

Tervehdys Raisiosta. Kysymykseni. Äitini synt. 1906 toimi Suomen kauppalaivastossa taloustöissä jatkosodan loppupuolella. Hän kertoi, että laiva oli joutus internoiduksi Saksassa lienee v. 1944. Mistä lähtisin hakemaan tietoa hänen "laivastaan" ja laivapalvelusta.
Kiitän taas vastauksestanne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen merimuseo ylläpitää Suomen kauppalaivastotietokantaa, joka sisältää tietoja Suomen kauppalaivastosta vuosilta 1921–1987.

Tietokannassa aluksien eri vuosien tiedot on yhdistetty kronologisesti, joten laivojen vaiheita voidaan seurata läpi vuosien. Aluksia voidaan hakea esimerkiksi nimen, laivatyypin, takiloinnin, rekisteröintipaikan ja omistajan perusteella. Haku voidaan myös rajoittaa tiettyjen vuosien tietoihin.

Tietokannan verkko-osoite: http://kauppalaiva.nba.fi/

Suomen merimuseon verkko-osoite: https://www.kansallismuseo.fi/fi/suomenmerimuseo/etusivu

Voitte myös olla yhteydessä Suomen merimuseoon tiedon saamiseksi.

Suomen merimuseon tietopalvelun yhteystiedot (tietopalvelupyynnöt ajanvarauksella):

- Timo Kunttu, Suomen merimuseo, 0295 33 6488, etunimi.sukunimi@kansallismuseo.fi

- Elina Pylsy-Komppa, Kymenlaakson museo, 040 350 6368, etunimi.sukunimi@kotka.fi

Suomen merimuseon yleiset yhteystiedot:

- 0295 33 6000, merimuseo@kansallismuseo.fi