Terve, olen uusi paikkakunnalla ja totuin Jyväskylän kirjastossa siihen, että siellä saattoi asettaa hakuvahdin. Vahti ilmoittaa minulle emailitse, kun tietyn…

Kysytty

Terve, olen uusi paikkakunnalla ja totuin Jyväskylän kirjastossa siihen, että siellä saattoi asettaa hakuvahdin. Vahti ilmoittaa minulle emailitse, kun tietyn niminen teos on lisätty kirjaston kokoelmiin, jotta ehdin tehdä varauksen ennen suuria väkijoukkoja. Onko nyt niin, että teillä ei tällaista palvelua ole vai enkö vain osaa navigoida sivuillanne?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaavanlaista palvelua ei ikävä kyllä ole käytössä HelMet-palvelussa. Samantyyppinen on perinteisen HelMet-hakuliittymän toiminnallisuus "Tallennetut haut".

Ohje sen käyttöön:
Kirjaudu Omiin tietoihisi ja mene osoitteeseen http://luettelo.helmet.fi/ ja valitse tarkennettu haku. Tee haku tällä sivulla. Hakutuloslistan yläpuolelle oikealle ilmestyy nyt painike Tallenna.

Omissa tiedoissa voit tämän jälkeen tilata tallentamiasi hakuja vastaavat uutuustiedotteet. Merkitse rasti tallennetun haun vasemmalla puolella olevaan ruutuun Tilaa sähköposti ja napsauta painiketta Poista/tilaa merkityt. Sinulle lähetetään sähköpostia kerran viikossa tiistaisin, jos kokoelmiin on tulossa tallentamiasi hakuja vastaavia uutuuksia.

Tämä toimii tosin ainoastaan silloin, kun meiltä jo löytyy käyttämälläsi haulla jotain. Esikoiskirjailijan uutuudesta, jonka nimeä hakemalla ei tule tuloksia, ei siis näin ikävä kyllä saapumistietoa tule.

Tämän vuoden puolella saamme käyttöömme uuden hankintajärjestelmän, joka nopeuttaa palveluamme uusista teoksista tiedottamisessa. Uudessa palvelussa voit varata kirjaston vasta tilaamaa aineistoa, joka ei ole vielä saapunut kirjastoon.

Kysymääsi s-postipalvelua tilattujen kirjojen suhteen ei olla valmistelemassa.