Terve! Haluaisin tietoa vaatealan yrityksestä nimeltä Brahe Textiles, ainakin tällainen nimi on eräässä pyyhkeessä, joka taloudestamme löytyy, ja sama logo…

Kysytty

Terve! Haluaisin tietoa vaatealan yrityksestä nimeltä Brahe Textiles, ainakin tällainen nimi on eräässä pyyhkeessä, joka taloudestamme löytyy, ja sama logo yhdessä mekossa, joka kaapissani on. Ilmeisesti on siis kotimainen ja turkulainen, mutta Google ei anna oikein mitään tuloksia äkkiseltään haettuna. Missä ja milloin oli toiminnassa, keitä oli suunnittelemassa ja ihan mielenkiinnosta, jos mahdollista selvittää, onko kysyntää ko. merkin vaatteille vintagepiireissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko yrityksen nimi jonka haette olla Barker Textiles (Barker-Littoinen Oy)? En löytänyt tietoa Brahe Textiles yrityksestä.

Barkerista voi löytää jonkun verran tietoa netistä, mutta myös näissä kirjoissa:

Leinonen, Kaarina (toim.): Wechteristä Valvillaan: Suomen tekstiiliteollisuus 250 vuotta (1987)
Hyllyssä 64.3 LEI
Juva, Einar W.: John Barkering Puuvillatehdas 1843-1933 (1933)
Hyllyssä 64.3 JUV

Molemmat kirjat löytyvät Turun pääkirjastosta.