Televisiossa näytettiin 70-luvulla jossain itäblokin maassa tehty elokuva tai sarja jossa lapset rakensivat oma-aloitteisesti isoa majaa. Aikuiset kuitenkin…

Kysytty

Televisiossa näytettiin 70-luvulla jossain itäblokin maassa tehty elokuva tai sarja jossa lapset rakensivat oma-aloitteisesti isoa majaa. Aikuiset kuitenkin pyrkivät estämään hankkeen. Ehkä tontti haluttiin muuhun käyttöön tms. Loppu oli tietysti onnellinen. Mieleeni jäi paitsi kiehtova rakennusprojekti, myös raikas, lasten organisoima, kollektiivinen kapina paikallisia päättäjiä vastaan. Mistähän teoksesta on ollut kyse?

Vastaus

Vastattu

Välitimme kysymyksesi edelleen, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle, jospa joku kollega jossakin päin Suomea muistaisi etsimäsi sarjan/elokuvan. Ilmoitamme heti mikäli vain saamme sieltä vastauksen! Vai muistaisikohan joku palvelumme seuraajista kyseistä sarjaa/elokuvaa?