Tekstin nimeltä (alkusanoiltaan) "Tein lasinkuultavan laulun" on säveltänyt useampikin säveltäjä. Tekstin kirjoittajaksi mainitaan milloin Ilmari Pimiä,…

Kysytty

Tekstin nimeltä (alkusanoiltaan) "Tein lasinkuultavan laulun" on säveltänyt useampikin säveltäjä. Tekstin kirjoittajaksi mainitaan milloin Ilmari Pimiä, milloin P. Mustapää. Kumpi tieto on oikea?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon, joka alkaa "Tein lasinkuultavan laulun", on kirjoittanut P. Mustapää. Runo on nimeltään "Laulu" ja se ilmestyi ensimmäisen kerran kokoelmassa "Koiruoho, ruusunkukka" 1947.