Tekisin tutkielmaa eettisestä ruuantuotannosta, enkä löydä siitä tietoa millään.

Kysytty

Hei! Tekisin tutkielmaa eettisestä ruuantuotannosta, enkä löydä siitä tietoa millään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tässä olisi muutamia kirjoja, joista voisit löytää tietoa tutkielmaasi varten:

Lappalainen, Elina: Syötäväksi kasvatetut
Kamara: mitä kaikkea syömmekään (toim. Moby & Miyun Park)
Muuntogeenisen ruoan etiikka (toim. Helena Siipi ja Marko Ahteensuo)

Näitä kirjoja on saatavana kaupunginkirjastoista.

3 ääntä

Kommentit

Seuraavat kirjat ainakin sivuavat aihetta etenkin eläinsuojelun ja eläinten käyttämisen näkökulmasta. Meat market : animals, ethics, & money / Erik Marcus. Ruoka, ympäristö ja oikeudenmukaisuus : lihantuotannon vaikutukset ympäristöön ja maailman elintarvikehuoltoon / Jens Holm ; [suomentanut, päivittänyt ja Suomen oloihin soveltanut Helena Telkänranta]. Tuotantoeläinten hyvinvointi / kirjoittajat: Helena Jansson .. [et al.] [Helsinki] : Maaseutukeskusten liitto, 1999. Johdatus eläinfilosofiaan / toimittanut Elisa Aaltola ; suomentanut Johanna Koskinen. Eläinten syömisestä / Jonathan Safran Foer ; suomentanut Antti Immonen. The face on your plate : the truth about food / Jeffrey Moussaieff Masson. The omnivore's dilemma : the search for a perfect meal in a fast-food world / Michael Pollan. Hunters, herders, and hamburgers : the past and the future of human-animal relationships / Richard W. Bulliet. Liha : kaikki lihasta laitumelta lautaselle / toimittanut Mika Remes ; [reseptit: Mikko Takala, Risto Mikkola & Tom Tapper. Hyvinvoiva tuotantoeläin / Anna Valros, Hanne Teräväinen, Jukka Helin (toim.). Mitä tehdä eläimille? / Salla Tuomivaara. Oikeutta eläimille : eläinten vapautuksen filosofiaa / Peter Singer ; [suomentanut ja Suomea koskevin tiedoin täydentänyt Helena Tengvall].