Tekisin logistiikan oppimistehtävänä koulutuksessani oppimistehtävän kirjaston logistisista toiminnoista/ kirjaston logistiikasta. Mistä löytäisin parhaiten…

Kysytty

Tekisin logistiikan oppimistehtävänä koulutuksessani oppimistehtävän kirjaston logistisista toiminnoista/ kirjaston logistiikasta. Mistä löytäisin parhaiten tiivistettyä tietoa kirjastojen logistiikasta? Olen löytänyt jo teoksen: Huomispäivän kirjaston logistiset ratkaisut (Liikenne- ja viestintäministeriö.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Huomispäivän kirjaston logistiset ratkaisut –julkaisun lisäksi Oulun kaupunginkirjastossa on maakuntakokoelmassa kirjaston omasta logistiikasta julkaisu Oulun kaupunginkirjasto : kirjaston materiaalitoimintojen kehittäminen : loppuraportti 17.3.2000.

Aleksi artikkelitietokannasta löytyy pari kirjastojen logistiikkaa koskevaa artikkelia:

Pajunen-Muhonen, Hanna : Tunnistusteknologia tulossa kirjastoihin : viidennes työajasta kuluu logististen tehtävien hoitamiseen. Lehdessä : Kuntalehti 2004 : 17, s. 53-54.

Happonen, Kari : Älytarra tuo tehoa kirjastoon : Suomen ensimmäinen Rfid-teknologiaa hyödyntävä lainausjärjestelmä otettiin käyttöön Kauhajoella, kaikki kirjat kirjataan yhdellä kertaa. Lehdessä : Aamulehti 24.8.2004.