Teininä 70-luvulla kuuntelin radiosta musiikkia hyvin monipuolisesti. Tuolta ajalta on jäänyt mieleeni jazz-kappale, jonka nimi oli mielestäni Song for a dark…

Kysytty

Hei, teininä 70-luvulla kuuntelin radiosta musiikkia hyvin monipuolisesti. Tuolta ajalta on jäänyt mieleeni jazz-kappale, jonka nimi oli mielestäni Song for a dark haired woman. Se oli kotimainen sävellys ja esitys, ja soi melko usein - jollain niistä muutamista kanavista jotka tuolloin olivat olemassa. Muistaakseni saksofonisoolo oli tärkeässä roolissa kappaleessa.

Olen yrittänyt googlata tuolla nimellä, mutten löydä netistä mitään, en tietoa säveltäjästä, esittäjistä, saati versioita kappaleesta. Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu

Song for a dark-haired woman on Seppo "Paroni" Paakkunaisen sävellys. Yleisradion kantanauhoilta löytyvä tallenne kappaleesta on sittemmin julkaistu CD-levyllä Radiojazzia. 1, 1969-1974 (Yleisradio, 1989). Sopraanosaksofonisolisti on Juhani Aaltonen. Säestyksestä vastaa Radion tanssiorkesteri Jukka Kortelaisen johdolla; sähköpianoa soittaa Matti Konttinen.

http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?kappale=dark-haired&ID=1fed2ce4-5d73-4599-a18a-76e45e778542

http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?id=1fed2ce4-5d73-4599-a18a-76e45e778542&culture=fi