Teini-ikäinen siskontyttöni innostui vihdoin lukemisesta Bob -kissakirjojen kautta. Olisiko joitain muita kissa-teemaisia romaaneja suositella? Hän on siis…

Kysytty

Hei! Teini-ikäinen siskontyttöni innostui vihdoin lukemisesta Bob -kissakirjojen kautta. Olisiko joitain muita kissa-teemaisia romaaneja suositella? Hän on siis suuri kissa-fani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vicki Myronin kirja Kirjastokissa (Otava, 2008) kertoo Katukatti Bobin tavoin löytökissasta, jolla oli tehtävä. Tapahtumat sijoittuvat Pohjois-Amerikkaan.

Alla muita kissa-aiheisia tarinoita. Kirjat löytyvät Helmet-kirjastoista:

-Gary Burghoff: Eläinsankareita: tositarinoita lemmikeistä, joiden sydän oli puhdasta kultaa, Karisto, 2001

-Michael Capuzzo: Sydämeni kissa: kertomuksia toivosta, viisaudesta ja kehrrräävästä rakkaudesta,Otava, 1999

-James Herriot: Elämäni kissat, Otava, 1995

-Mikael Ilves: Basti: klinikkakissa, WSOY, 2002

-Kissat kertovat: mitkä kissanpäivät! (toim. Sinikka Salokorpi), Helmi, 2005

-Kissanpäivät: parhaat kissatarinat (toim. Lesley O'Mara), WSOY, 1992

-Doris Lessing: Kissoista, Otava, 2009

-Susan McElroy, Susan Chernak: Eläimet opettajina ja parantajina: tositarinoita ja pohdintoja, Karisto, 1997

-Pirkko Tuominen, Pirkko: Kaikki elämäni kissat: Kirjayhtymä, 1995

Lisäksi vielä kissarunokirja: Sirkka Selja:Turkissa unien sinerrys: kissarunoja Suni: Lauttasaari Press, 1996