Tein tuossa äsken aineistohaun kirjasarjasta nimeltä Maan lapset. Olen aina luullut, että kirjasarjaa on neljä osaa, mutta huomasin äsken, että siinä…

Kysytty

Tein tuossa äsken aineistohaun kirjasarjasta nimeltä Maan lapset. Olen aina luullut, että kirjasarjaa on neljä osaa, mutta huomasin äsken, että siinä näyttäisi olevan viisi osaa. Kertovatko nuo viisi samaa tarinaa, vai aloittaako se viides uuden tarinan? Kiitos etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jean M. Untinen-Auelin Maan lapset -sarjaan on tosiaan ilmestynyt 5. osa, Luolien suojatit (2002). Kyllä kyse on samasta, Luolakarhun klaanin kasvattaman Aylan tarinasta. Koko sarja sijoittuu jääkauteen, n. 35000-25000 vuotta ekr.