Tein tänään 26.5. netissä Helmetin kautta varauksen, johon vahingossa merkitsin väärän noutokirjaston. FAQ osastonne mukaan noutokirjaston voi muuttaa, mutta…

Kysytty
26.5.2006

Tein tänään 26.5. netissä Helmetin kautta varauksen, johon vahingossa merkitsin väärän noutokirjaston. FAQ osastonne mukaan noutokirjaston voi muuttaa, mutta tekstissä ei kerrota miten se tehdään, enkä myöskään ohjeista löydä tätä tietoa.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu
26.5.2006
Päivitetty
26.5.2006

Noutopaikan muuttaminen on mahdollista niin kauan, kuin olet vielä varausjonossa. Sen sijaan varausta, joka on jo tarttunut kiinni johonkin niteeseen, ei voi enää muuttaa. Toisin sanoen varaamasi aineisto lähetetään niiden tietojen perusteella, jotka järjestelmästä löytyvät. Jos siis varaamasi aineisto ehtii jo lähteä liikkeelle tai saapua jonnekin, ei noutopaikkaa enää voi muuttaa.

Tässä ohjeet varausjonossa olevan varauksen noutopaikan muuttamiseksi vaihe vaiheelta:
1. Kirjaudu HelMet-järjestelmään pääsivun www.helmet.fi kohdasta Omat tietoni.
2. Klikkaa sen jälkeen kohtaa, jossa kerrotaan, mitä varauksia sinulla on voimassa.
3. Sen takaa avautuvassa näkymässä on sarake Noutokirjasto, jonka alla on kunkin tekemäsi varauksen noutopaikka ja siihen liittyvä pudotusvalikko. Klikkaa pudotusvalikko auki ja valitse sieltä uusi noutopaikka.
4. Paina painiketta Päivitä varaukset, jotta tekemäsi muutos tallentuu.

Mikäli varaamasi aineisto on jo lähtenyt väärään noutopaikkaan, sinun kannattaa peruuttaa tekemäsi varaus ja tehdä uusi.

0 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.