Teen tutkielmaa Tuija Lehtisestä, voisitko kertoa mistä löytäisi luotettavaa tietoa Lehtisen elämästä ?

Kysytty

Teen tutkielmaa Tuija Lehtisestä, voisitko kertoa mistä löytäisi luotettavaa tietoa Lehtisen elämästä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuija Lehtisestä löytyy tietoa esimerkiksi kirjasta: Nuorten suosikkikirjailijat kautta Plätän : Plättä-voittajat 1975-1995, joka on ilmestynyt vuonna 1997 ja kirjasta Kotimaisia nykykertojia 1-2, jonka uudistettu painos on ilmestynyt vuonna 2003. Lisäksi Tuija Lehtinen kertoo itsestään Suomen nuorisokirjailijat -nettimatrikkelissa http://www.nuorisokirjailijat.f/main.php?s=k&k=24 Samassa nettimatrikkelissa on mainittu myös joitakin vanhempia kirjoja, joissa käsitellään Tuija Lehtistä ja hänen tuotantoaan. Kustannusosakeyhtiö Otavan sivuilla http://www.otava.fi/kirjailijat/kotimaiset/j-l/lehtinen_tuija/fi_FI/leh… kerrotaan myös kirjailijasta. Tuija Lehtisen haastatteluja aikakauslehdissä löytyi Aleksi -tietokannasta kaksi: Janhonen, Ulla: Koukussa kirjoihin lehdessä Anna 2012: 27, s. 77 ja Hemánus, Kirsi: Sormet tanssivat näppäimillä lehdessä Kotiliesi 2012: 13, 14-18. Aleksi -tietokannasta voi hakea myös lehtiarvosteluja Tuija Lehtisen tuotannosta. Joensuun pääkirjaston lukusali Vipusessa on myös sanomalehdistä leikattuja artikkeleita Tuija Lehtisestä ja hänen kirjoistaan.
Tuija Lehtisestä on kysytty usein aikaisemminkin ja vastaukset löytyvät kirjoittamalla Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun "Haku"
-laatikkoon Lehtinen Tuija.

7 ääntä

Kommentit

Kiitos, kiitos! Itsekin teen äidinkielen lopputyötä Tuija Lehtisestä, joten tästä oli paljon apua. Kiitos vielä kerran!