Teen tutkielmaa monikulttuurisesta Suomesta ja minun täytyy sen yhteydessä lukea jokin aiheeseen liittyvä kaunokirjallinen teos. Olen yrittänyt etsiä sellaista…

Kysytty

Teen tutkielmaa monikulttuurisesta Suomesta ja minun täytyy sen yhteydessä lukea jokin aiheeseen liittyvä kaunokirjallinen teos. Olen yrittänyt etsiä sellaista, mutta olen löytänyt vain sellaisia tutkimus-ja tietokirjoja,joissa on vain faktaa ja tutkimustuloksia eikä kunnon tarinaa tai juonta. Tarvitsen esimerkikiksi sellaisen teoksen,joka kertoisi ulkomaalaisesta,joka on muuttanut Suomeen. Olisiko jossain nuortenkirjoissa tällaista juonta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavissa nuortenkirjoissa käsitellään monikulttuurisuutta.
Backlen, Marianne: Donovan (1995), Talvio,Pirkko: Minä olen Davor (1994), Tuominen, Tellervo: Pohjankulman pakolaiset (1981), Guttormsen, Seija-Marita: Miten kamelilla ratsastetaan? (1999), Hakkarainen, Olli: Enkelin kuvia lumessa (1995).
Lisäksi aiheesta on kirjoitettu aikuisten kirjoissa kuten ElRamly, Ranya: Auringon asema (2002), Lardot, Raisa: Andy ja Vera (1997.