Teen opinnäytetyötä lapsen leikin merkityksestä ja tarvitsisin tietoa leikin historiasta. Löytyykö aiheeseen liittyviä teoksia?

Kysytty

Teen opinnäytetyötä lapsen leikin merkityksestä ja tarvitsisin tietoa leikin historiasta. Löytyykö aiheeseen liittyviä teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy melko paljon kirjallisuutta. Ähtärin kaupunginkirjastosta löytyy esimerkiksi teokset Leikin pikkujättiläinen, toim. Liisa Piironen sekä Lehto, Marja-Liisa: Tyttösille huviksi ja hyödyksi: kaksi vuosisataa paperinukkeleikkien lumoissa.
Muita aiheesta kertovia teoksia ovat mm. Franck, Marketta: Ja leikki käy; Finne, Marjatta: Palikat, poikakärryt ja paperkukkaseppel: lastentarhojen leikkikulttuurista 20-luvulta 60-luvulle; Pyysalo, Katri: Puulelun patinaa; Leikki kaikkialla, toim. Tuula Tarkkonen; Korkiakangas, Pirjo: Muistoista rakentuva lapsuus: agraarinen perintö lapsuuden työnteon ja leikkien muistelussa; Lapsuuden leikit ja pelit, toim. Pirkko Sullinen-Gimpl; Hämäläinen-Forslund, Pirjo: Maammon marjat; Kalliala, Marjatta: Enkeliprinsessa ja itsari liukumäessä: leikkikulttuuri ja yhteiskunnan muutos. Lisäksi on tehty erikseen kirjoja esim. Turun ja Helsingin lasten leikeistä.