Teen opinnäytetyötä Henkilöstön vaihtuvuudesta sekä sitouttamisesta. En tunnu löytävän kirjallisia lähteitä, joissa käsiteltäisiin aihetta laajemmin. Työn…

Kysytty

Teen opinnäytetyötä Henkilöstön vaihtuvuudesta sekä sitouttamisesta. En tunnu löytävän kirjallisia lähteitä, joissa käsiteltäisiin aihetta laajemmin. Työn ohjaajani koululta pyysi käyttämään lähteitä klassikkoteoksia aiheeseen liittyen. Näiden löytäminen varsinkin tuntuu hankalalta. Hakusanoina olen käyttänyt: Henkilöstön vaihtuvuus, vaihtuvuus, sitoittaminen, henkilöstön sitouttaminen ja commitment.

Vastaus

Vastattu

OIisiko näistä lähteistä apua:

Hyvä työpaikka hoitoalalla : näin haetaan ja sitoutetaan osaajia / Tuula Surakka, Tammi, 2009

Johtamisen parhaat käytännöt : the work of leaders : miten visio, sitoutuminen ja toteutus muuttavat tapaasi johtaa / Julie Straw, Mark Scullard, Susie Kukkonen, Barry Davis ; suomentanut Merja Pitkänen, Päivä, 2015

Panosta avainhenkilöihin : luo kilpailuetua sitouttamisstrategialla / Kari Lampikoski, Edita,  2005

Fish! : tehokas tapa parantaa työhenkeä ja tuloksia / Stephen C. Lundin, Harry Paul, John Christensen ; esipuheen kirjoittanut Ken Blanchard ; suomentanut Heidi Nieminen, Bazar, 2005

Coaching for performance : the principles and practice of coaching and leadership / Sir John Whitmore ; foreword by JohnMcFarlane, Nicholas Brealey Publishing, 2017.

Kaksi ensimmäistä löytyvät Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta. Muut voi tilata tarvittaessa kaukolainaksi (hinta 8 euroa/laina).