Teen opinnäytetyötä aiheesta " tietotekniikan koulutustarpeen arviointi aikuiskoulutuksessa". Tarvitsisin tietolähteitä, myös pedagogisia julkaisuja,…

Kysytty

Teen opinnäytetyötä aiheesta " tietotekniikan koulutustarpeen arviointi aikuiskoulutuksessa". Tarvitsisin tietolähteitä, myös pedagogisia julkaisuja, teoreettisen viitekehyksen rakentamista varten. Miten tehdä kattava haku eri tietolähteistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pro gradua tai muuta opinnäytetyötä tehtäessä kannattaa aina ensin ottaa yhteyttä sen oppilaitoksen kirjastoon, jossa opiskelee. Esimerkiksi yliopistojen kirjastoilla on käytössään paljon laajemmin tietokantoja ja muita tiedonlähteitä kuin yleisillä kirjastoilla.

Oulun yliopiston kirjastolla tiedonlähteet on jaoteltu kirjaston www-sivuille tieteenaloittain. Eri alojen tiedonlähteet löytyvät sivulta
http://www.kirjasto.oulu.fi/index.php?id=2
ja ne ovat käytettävissä Oulun yliopiston kirjastolla. Kirjasto antaa myös tiedonhaun ohjausta opinnäytetyön tekijälle.