Teen opinnäytetyötä aiheesta Lapsen kriisi. Onko esim. avioeron vaikutuksista ja lapsen selviytymisestä tehty uusia tutkimuksia, jotka olisivat lainattavissa…

Kysytty

Teen opinnäytetyötä aiheesta Lapsen kriisi. Onko esim. avioeron vaikutuksista ja lapsen selviytymisestä tehty uusia tutkimuksia, jotka olisivat lainattavissa kaukolainauspyynnöittä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta on 1990-luvulla ilmestynyt ainakin seuraavat teokset:
AVALON, Ofra: Ketjureaktio: lapset ja avioero. Vastapaino 1997,
KIIANMAA, Kari: "Kyllä me löydämme tien": jälleenrakennus lapsille eron jälkeen. Kehityksen avaimet 1997,
LEHMUSVAARA, Lotta: Erossa ja elossa. Kansan sivistystyön liitto 1996,
SAKSA, Erkki: Ja eron julma terä leikkasi: raportti huolto- ja tapaamisriidoista. Forssan kirjapaino 1993,
LAPSEN etu. toim. Soile Aho et al. Turun yliopisto 1995,
MÄKIJÄRVI, Leena: Viikonloppulapsi. Lasten Keskus 1995,
PETTILÄ, Ulla: Eron vaiheet: opas eroaville ja eroavien auttajille. Tietosanoma 1999,
WALLERSTEIN, Judith: Avioeron jälkeen. O 1991.

1980-luvulta on toinen painos Terttu ARAJÄRVEN kirjasta: Lapset ja avioero. T 1989 ja AVIOEROTUTKIMUKSIA: avioeroprosessi: käsikirja käytännön auttajille. Mannerheimin lastensuojeluliitto 1988.

Kauempaa aihetta sivuavat seuraavat teokset:
GOTTBERG, Eva: Perhe, elatus ja sosiaaliturva: tutkimus yksityisen ja julkisen elatusvastuun rajoista, rakenteesta ja toimivuudesta. Turun yliopisto 1995, SINKKONEN, Jari: Yhdessä isän kanssa. WS 1998
ja KURKI-SUONIO, Kirsti: Äidin hoivasta yhteishuoltoon: lapsen edun muuttuvat oikeudelliset tulkinnat. Suomalainen lakimiesyhdistys 1999.