Teen lukiossa esitelmää postmodernismista eli nykykirjallisuudesta.Mistähän saisin tietoa siitä,että mitkä tapahtumat 1920-2004 ovat vaikuttaneet…

Kysytty

Teen lukiossa esitelmää postmodernismista eli nykykirjallisuudesta.Mistähän saisin tietoa siitä,että mitkä tapahtumat 1920-2004 ovat vaikuttaneet kirjallisuuteen ja näytelmiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Postmodernismiin liittyvää aineistoa löydät Kuopion kaupunginkirjaston aineistohausta (yhdistelmähaku) osoitteesta: http://kirjasto.kuopio.fi/riimi/zgate.dll
Valitse hakutyypiksi asiasanahaku ja kirjoita asiasanoiksi postmodernismi ja kirjallisuus (kirjoita vain yksi asiasana rivilleen).
Lisäksi postmodernismia on käsitelty mm. seuraavissa teoksissa : Otavan kirjallisuustieto, Beesley: 1900-luvun kirjallisuus ja Kirstinä: Kirjallisuutemme lyhyt historia (käsittelee Suomen kirjallisuushistoriaa). Nämä kirjat ovat Kuopion kaupunginkirjaston kokoelmissa.
Internetistä löytyy useitakin postmodernismia käsitteleviä sivuja. Seuraavasta etälukion äidinkielen sivustosta voisi olla sinulle hyötyä http://www.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/aidinkieli4b/postmode.html