Teen lainsäädäntö- ja hallintojaksolla oppimistehtävää. Tarvitsisin siihen seuraaviin aihepiireihin liittyvää kirjallisuutta, tietokirjallisuutta siis. 1…

Kysytty

Hei!
Teen lainsäädäntö- ja hallintojaksolla oppimistehtävää. Tarvitsisin siihen seuraaviin aihepiireihin liittyvää kirjallisuutta, tietokirjallisuutta siis.

1. yksinhuoltajuus ja yksinhuoltajat(määritelmä)
2. yksinhuoltajuuden epäkohdat ja vääryydet yhteiskunnassa
3. yksinhuoltajien rooli yhteiskunnassa
4. miten yksinhuoltajia voi tukea ja aktivoida täysivaltaiseen kansalaisuuteen ja osallisuuteen heidän lähtökohdistaan ja voimavaroistaan käsin?
5. miten nykyinen palvelujärjestelmä toimii sosiaalisen turvallisuuden ja hyvinvoinnin kannalta? miten sitä voisi kehittää sosiokulttuurisella työotteella?yksinhuoltajien näkökulmasta..
6. miten työntekijänä voisi vaikuttaa yhteiskunnassa/kunnassa vähentääkseen yksinhuoltajien vaikuttamismahdollisuuksien esteitä?
7. yksinhuoltajia koskeva lainsäädäntö

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kokoelmasta löytyvät muun muassa seuraavat teokset:

Alasalmi, Päivi: Loistava yksinhuoltajuus
Sukula, Seija: Matka äidiksi: tarinoita adoptiosta ja yksinvanhemmuudesta
Yksinhuoltajuus Suomessa
Mantu, Eve: Musta tulee perhe!: voimakirja yksin odottavalle
Rohkeutta, isä! / Tapio Aaltonen ... [et al.]
Eilenberger, Marianne: Sinkkuna myötä- ja vastoinkäymisissä
Hietamies, Leena: Onnen murut: yksinhuoltajan päiväkirjasta
Yksinhuoltajan elämänhallinnan opas / Eva Gottberg, Heljä Sairisalo (toim.).
Mahkonen, Sami: Lastensuojelu ja laki
Sosiaalipalveluiden ja -etuuksien lainsäädäntö / toimittaja: Mari Koskinen (2010)
Gottberg, Eva: Perhesuhteet ja lainsäädäntö (2007)
Sosiaali- ja terveydenhuoltolainsäädäntö 2011
Aarnio, Aulis: Perhevarallisuusoikeus
Sosiaalityö aikuisten parissa / Arja Jokinen & Kirsi Juhila (toim.)

Voit valita ja varata näistä ilmaiseksi ne, jotka tuntuvat sopivimmilta.