Teen itselleni omaa kirjastoluetteloa ja minua kiinnostaa tietää kustantajien ISBN-tunnukset myös numerojärjestyksessä. Olen netistä löytänyt kustantajia esim…

Kysytty

Teen itselleni omaa kirjastoluetteloa ja minua kiinnostaa tietää kustantajien ISBN-tunnukset myös numerojärjestyksessä. Olen netistä löytänyt kustantajia esim. vuodelta 2003, mutta ne ovat aakkosjärjestyksessä ja vanhemmat, esim. toisiin kustantamoihin sulautuneiden tiedot puuttuvat. Esimerkkinä minulla on kirjastostanne todennäköisesti puuttuva Sulkakynä-antologia, jossa tiedot: Turku 1991 ISBN 952-90-3129-7. Seuraa Kirjayhtymä ISBN 951-26-0943-3
Siis mistä löytyy numerolista, josta löytäisin kustantajien numerot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

ISBN-tunnukset löytyvät numerojärjestyksessä International ISBN Agencyn julkaiseman teoksen Publishers' international ISBN directoryn kolmannesta osasta Numerical ISBN section. Suomalaisten kustantajien tietoja voit hakea myös ISBN-keskuksen kustantajarekisteristä http://kontti.helsinki.fi:8822/atkonew/plsql/kikuju.runko.alkusivu
Sulkakynä : antologia löytyy Turun kaupunginkirjastosta. Sen julkaissut Kirjallisuus- ja kirjoittajapiiri Sulkakynä on saanut tilapäisesti kustantavien kustantajatunnuksen. Sama tunnus on siis monella muullakin tilapäisesti kustantavalla. ISBN-keskuksen sivuilta http://www.lib.helsinki.fi/julkaisuala/isbn/ löytyy tietoa ISBN-tunnuksesta, sen hankkimisesta ym.