Teen esseetä aiheesta eurooppalaisen yhteiskunnan muutokset ja niiden vaikutuksista. Mistä saisin tietoa asiasta?

Kysytty

Teen esseetä aiheesta eurooppalaisen yhteiskunnan muutokset ja niiden vaikutuksista. Mistä saisin tietoa asiasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eurooppalaista yhteiskuntaa harvoin käsitellään tutkimuksissa yhtenä kokonaisuutena. Aalto-kirjastojen tietokannasta löydät joitakin aiheeseesi sopivia teoksia hakemalla esim. asiasanoilla yhteiskunnallinen muutos ja Eurooppa. Sieltä löytyy kirjoja, kuten Anthony Giddens: Europe in the Golden Age sekä Maija Metsä (toim.): Tuleva tuhat. Yhteiskunnan muutosta yleisesti käsittelevistä kirjoista, kuten "Arvot, moraali ja yhteiskunta : sosiaalipsykologisia näkökulmia yhteiskunnan muutokseen" voisi myös olla hyötyä aiheesi kannalta. Muita asiasanoja joita kannattaa kokeilla ovat kehitys ja yhteiskuntakehitys.

Aalto-kirjastojen haku: http://jkl226.jkl.fi/Aalto?formid=find2

Jyväskylän kirjaston koneilla on käytössä Aleksi-tietokanta, josta voit etsiä suomalaisten lehtien artikkeleita samoilla asiasanoilla. Tieteellisten lehtien artikkeleita voi hakea Arto-tietokannasta, joka myös on käytettävissä vain kirjastoissa.