Teen esitelmää Stephen Kingin Uinu, uinu, lemmikkini -kirjasta, tarkoitukseni on selvittää, miksi se oli yksi "kielletyistä kirjoista". Miksi se oli…

Kysytty

Teen esitelmää Stephen Kingin Uinu, uinu, lemmikkini -kirjasta, tarkoitukseni on selvittää, miksi se oli yksi "kielletyistä kirjoista". Miksi se oli aikaisemmin "aiheeltaan epäsiveellisenä pidetty tai lukijansa moraalisia arvoja loukkaava teos?"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa kielletyistä kirjoista löytyy esim. osoitteesta http://www.jyu.fi/library/julkaisut/kielletyt_kirjat/ulkomaat.htm. Siellä kerrotaan syy useampaan Kingin kirjan kielletyksi luokitteluun.