Teen esitelmää aiheesta työpaikan rakkaus/seksisuhteet, mitä muuta tietoa asiasta löytyy kuin Haavio-Mannilan ja Kontulan tutkimukset?

Kysytty

Teen esitelmää aiheesta työpaikan rakkaus/seksisuhteet, mitä muuta tietoa asiasta löytyy kuin Haavio-Mannilan ja Kontulan tutkimukset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Määrätystä aiheesta aineistoa hakiessa kannattaa käyttää ns. asiasanoja. Asiasanoilla on kuvailtu teosten sisältöjä. Tässä tapauksessa käypiä sanoja ovat työyhteisöt ja seksuaalinen käyttäytyminen. Näin hakien pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta löytyy mainitsemasi Haavio-Mannilan Työpaikan rakkaussuhteet lisäksi Kaisa Kauppisen Flirtti, häirintä, jännite - seksuaalinen ahdistelu työpaikalla (2001) ja Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan moniste vuodelta 1987 Sukupuolinen ahdistelu ja häirintä.

Lehtiartikkeleita voi etsiä Aleksi tai Arto viitetietokantojen avulla (kysy lähikirjastostasi). Sama haku kuin edelle ja tuloksena esim.
Mäkelä, Matti: "Parinmuodostus työyhteisössä ryhmädynaamisena ilmiönä" Lehti Ryhmätyö 1992:4
Asiasanoilla työyhteisöt ja rakkaus löytyy tiedot
Terhi Frimanin artikkelista "Erotiikka & työ" (Haastateltavina työpaikan rakkaussuhteita tutkinut sosiologian professori Elina Haavio-Mannila ja sukupuolista häirintää työelämässä tutkinut Hannele Varsa)
Lehti: Kodin kuvalehti 1994:19

Aiheesta ei siis ihan hirveästi ole kirjoitettu, mutta kannattaa tutustua kirjojen ja artikkeleiden lähdeluetteloihin, sieltä saa lisävinkkejä.
Jos haet aineistoa netistä niin käytä hakusanoina puhekieltä, ei asiasanoja. Esimerkiksi sanalla työpaikkaromanssit (hakuvälineenä http://www.google.com )
löytyy kiinnostavia keskusteluja aiheesta.