Teemme koulussa tällä hetkellä päättötöitä, ja tarkoituksena olisi valita kaksi kirjaa, jotka saisi luettua pohtien samalla niitä jostain samasta näkökulmasta…

Kysytty

Hei!

Teemme koulussa tällä hetkellä päättötöitä, ja tarkoituksena olisi valita kaksi kirjaa, jotka saisi luettua pohtien samalla niitä jostain samasta näkökulmasta. Itse valitsin Terhi Rannelan kirjoittaman Jäämeri, jäähyväiset ja minä -kirjan ja Estelle Maskamen kirjoittaman Dimily - rakastan -kirjan sekä näkökulmaksi rakkauden. Äidinkielen opettajamme mukaan teillä kirjastovirkailijoilla on jokin keino saada tietoon, onko joissain kirjoissa sama näkökulma, joten kysynkin, onko mahdollista teidän ottaa selvää, onko yllä mainituissa kirjoissa mahdollisuus tehdä esitelmä rakkausnäkökulmasta, vai olisiko jokin muu näkökulma mielestänne parempi. Kiitos jo valmiiksi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet tehnyt hyvän valinnan. Ihastuminen, rakkaus ja seurustelu ovat aina hyviä teemoja ja ne yhdistävät myös valitsemiasi teoksia. Näkö- tai nykyaikaisesti tulokulma on eri, mikä avaa vertailulle hedelmällisen kasvualustan.