Taulu on signeerattu G. Widmaier. Taulu on maalattu 1967 kankaalle.Taulussa on alppimaisema taustalla ja etualalla kasattuja heinähaahioita (kasoja). Koko on n…

Kysytty

Taulu on signeerattu G. Widmaier. Taulu on maalattu 1967 kankaalle.Taulussa on alppimaisema taustalla ja etualalla kasattuja heinähaahioita (kasoja). Koko on n. 72 pituus, korkeus 65 cm. Kehykset puiset, upeat, kultaus reunoissa . Kunto kehyksissä erinomainen kruusauksineen. Maalaus aivan kunnossa täydellisessä kunnossa. Ripustuslenkki taulun takana vintage tyylinen. Ostettu ehkä Keski-Euroopasta aikoinaan. Onko mitään arvoa?

Vastaus

Vastattu

Meillä ei ole asiantuntemusta arvioida maalausten arvoja, joten suosittelisin kääntymään taideasiantuntijoiden puoleen esimerkiksi alan liikkeissä. Tutkimistani taiteilijahakemistoista (mm. Allgemeines Lexikon der bildenden Künstler des XX. Jahrhunderts) henkilöä ei kuitenkaan löytynyt, joten ilmeisesti hän ei ole aivan tunnetuimpia taiteilijoita.

Maalausten arvossa pätee sama kuin monissa muissakin esineissä: kyse on siitä, kuinka paljon joku on valmis siitä maksamaan. Vaikka taiteilija ei olisikaan kovin tunnettu, joku saattaisi silti mieltyä tauluun ja maksaa siitä jonkin summan.