Tässä pohdiskelin, että onkohan mitään tietoa mikähän kirja mahtaisi olla kyseessä. Kauan kauan sitten, joskus 2000-luvun alussa, luettiin sellasta lasten …

Kysytty

Tässä pohdiskelin, että onkohan mitään tietoa mikähän kirja mahtaisi olla kyseessä. Kauan kauan sitten, joskus 2000-luvun alussa, luettiin sellasta lasten (runo)kirjaa? jossa oli "kauhu"teemaisia runoja tai tarinoita. Kirjassa oli muistaakseni kuvitusta paljon vihreää ja mustaa muistaakseni. Yhdessä runossa oli tyyppi, joka lähti kalastamaan ja sai saaliikseen kaskelotin.

Voi olla, että näillä tiedoilla ei löydy mitään, mutta täytyy kuitenkin yrittää :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaipaamasi runokirja voisi olla Tuula Korolaisen Aaveaakkoset eli Haamuhetki kullan kallis (Tammi, 2000). Siinä on runo jokaista aakkosten kirjainta kohti. Kaskelotti käy äijän onkeen Ä-kirjaimessa.