Tarvittaisi eläkelisten Iltamiin sketsin taustamusiikiksi Yle:n TV1:n "Ilkamat"-sketsin diskomusiikki. Se lienee Jaakko Salon orkesterin soittama, mutta…

Kysytty

Hei,
Tarvittaisi eläkelisten Iltamiin sketsin taustamusiikiksi Yle:n TV1:n "Ilkamat"-sketsin diskomusiikki. Se lienee Jaakko Salon orkesterin soittama, mutta löytyykö se mistään tallenteena?

Vastaus

Vastattu

Jaakko Salon Ilkamat-sarjaan säveltämä groove- ja soul jazz-tyylinen tai "go-go"-tyylinen musiikki ei koskaan päätynyt levylle asti. Tuohon aikaan 1960- ja 1970-luvuilla julkaistiin kuitenkin joitain kotimaisia levytyksiä, joissa on samanlainen tunnelma, esim:

Jaakko Salo Orchestra: Koskis-à-go-go (Scandia, 1970)

Helmet -- Koskis à go go / Jaakko Salo Orchestra

Jaakko Salo Orchestra: Sauna-à-go-go (Scandia, 1972)

Jaakko Salo Orchestra – Sauna-À-Go-Go (1972, Vinyl) - Discogs

Jaakko Salon säveltämässä Uuno Turhapuro-elokuvamusiikissa on samanlaista Salo-Ilkamat-groovea.

Helmet -- Uuno on numero yksi! : Jaakko Salon musiikkia Uuno Turhapuro -elokuviin 1973-1998

Varhaisempaa Jaakko Salon tuotantoa TV-käyttöön on Amer-tupakan TV-tanssiaiset

Amer-Tupakan TV-Tanssiaiset (1961, Vinyl) - Discogs

Aikakauden kotimainen mainosmusiikkikin voisi toimia tarkoitukseenne. Artie Music-levy-yhtiö julkaisi 2015 kokoelman vuosien 1915-1990 mainoskappaleista nimellä Rahojen rytmiä : ja 55 muuta mainosiskelmää.

Helmet -- Rahojen rytmiä : ja 55 muuta mainosiskelmää

Erilaista kansainvälistä groove-jazzia löytyy Helmet-kirjastoista paljonkin

Helmet -- groove jazz

1 ääntä

Kommentit

En ole kysyjä mutta tuo uskomattoman svengaava Ilkamien musiikki kiinnostaa minuakin. Olisi pitänyt arvata, että taitava Jakke Salohan se oli puikoissa!