Tarvitsisin vinkkejä helppolukuisiin englanninkielen kirjoihin. Olen opiskellut peruskoulun englannin ja nyt aloittanut englannin kurssin. Haluaisin siihen…

Kysytty

Hei,
Tarvitsisin vinkkejä helppolukuisiin englanninkielen kirjoihin. Olen opiskellut peruskoulun englannin ja nyt aloittanut englannin kurssin. Haluaisin siihen rinnalle helpohkoa englanninkielistä lukemista, mutta ei kuitenkaan ihan lastenkirjoja. Onko vinkkejä näihin?

Vastaus

Vastattu

Jyväskylän kaupungikirjastosta löytyy englanninkielisiä helppolukuisia lukemistoja, joissa on esim. lyhennelmiä klassikoista helpotetulla sanastolla (esim. Jane Austenin Pride and prejudice, Helbling readers classics, 2016). Voit etsiä näitä kirjastotietokannasta ( https://keski.finna.fi/) laittamalla tarkennetussa haussa aiheeksi helppolukuiset kirjat ja lukemistot ja rajaamalla haun englanninkieliseen (kirja)aineistoon.
.