Tarvitsisin Victor Hugon -romaaniin Kurjat perustuvan elokuvan ranskaksi suomalaisella tekstityksellä. Kai sellainen löytyy? Itse en Helmetin hakutoiminnolla…

Kysytty

Hei! Tarvitsisin Victor Hugon -romaaniin Kurjat perustuvan elokuvan ranskaksi suomalaisella tekstityksellä. Kai sellainen löytyy? Itse en Helmetin hakutoiminnolla löytänyt muuta kuin englanniksi puhutun elokuvan.

Löytyisikö kirjastosta muita ranskankielisiä elokuvia, jotka voisivat kiinnostaa 15-vuotiaita? Suomalainen tekstitys tarvitaan. Amélie ja Koskemattomat + Asterixit on jo katsottu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa on Bille Augustin ohjaama Les misérables sekä Tom Hooperin musikaaliversio Les misérables : the musical phenomenon. Elokuvat löytyvät sekä DVD että BD-levyinä, joilta voi valita ranskankielisen ääniraidan. Elokuvien tiedot Helmetissä:
http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb2108929__Skurjat%20%22%C3%…

Tässä on joitain esimerkkejä elokuvista, jotka ovat alun perin ranskankielisiä tai joista voi valita ääniraidaksi ranskan. Ikäraja on K12 tai K7:
Tintti ja merirosvojen aarre, Corto Maltese = The adventures of Corto Maltese, Mommy, Samba, My summer in Provence, Turning tide, Adèle and the secret of the mummy, Danton, Eden is west.

Elokuvia voi etsiä Helmetistä esimerkiksi tarkennetulla haulla, jossa voi tehdä tarvittavat rajaukset:
http://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSea…
Tässä hakutuloksessa elokuvat, joissa on ranskankielinen ääniraita (hakusanana "ääniraita ranska"):
http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28%22%C3%A4%C3%A4niraita%2…
Hakua voi rajata lisäksi hakusanoilla K12 tai K7 tai valitsemalla kokoelmaksi lasten kokoelman tai aikuisten kokoelman.