Tarvitsisin tutkimustarkoituksessa apua lastenkirjallisuuden haarukoimisessa. Tarvitsisin listaa 2000-luvulla julkaistuista kotimaisista lapsille suunnatuista…

Kysytty

Hei! Tarvitsisin tutkimustarkoituksessa apua lastenkirjallisuuden haarukoimisessa. Tarvitsisin listaa 2000-luvulla julkaistuista kotimaisista lapsille suunnatuista esi- tai alakouluikäisille suunnatuista kaunokirjallisista teoksista, joissa on eläinhahmoja (minkälaisia tahansa), jotka eivät ole kuvakirjoja, vaan sellaisia, joissa teksti on jo määräävämmässä asemassa. Saisinko teiltä apua tähän? Jos näitä on paljon, voivat olla esim. lainatuimmat-rajauksella.

Vastaus

Vastattu

Seuraavanlainen Helmet-haku tuntuu antavan varsin tarkan oloisen tuloksen (166 kpl):

Valitse tarkennettu haku. Valitse Aihe, kirjoita kenttään suomenkielinen kirjallisuus. Valitse JA ja aihe uudelleen, eläimet. JA aihe = lastenkirjallisuus. Sitten valitse EI, aihe kuvakirjat ja EI, aihe nuortenkirjallisuus.

Tarkenna aineisto kirja ja kieli suomi, vuosi 2000.

Tulos on 177 kappaletta, voi vielä rajata lasten kokoelmaan, jolloin saa tuon tuloksen 166. Oletusjärjestys on kirjastossa olevien kirjojen määrä, joten ne ovat ne suosituimmat.