Tarvitsisin tietoa morsiuskimppujen historiasta. Löytyykö sitä teiltä?

Kysytty

Tarvitsisin tietoa morsiuskimppujen historiasta. Löytyykö sitä teiltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näistä kirjoista saattaa löytyä tietoa kyseisestä aiheesta:

TEKIJÄ Heikinmäki, Maija-Liisa
TEOS Suomalaiset häätavat : talonpoikaiset avioliiton solmintaperinteet
Kirjassa on tietoa mm. hääparin pukeutumisesta ja koristautumisesta. Sivulta 267 löytyy esim. tällainen tieto: "Kädessä kannettava morsiusvihko on ensi kertoja nähty tämän vuosisadan alussa, mutta yleiseksi se pääsi vasta 1930-luvulla. Vielä tuolloin monet morsiamet taittoivat kimppunsa kotipihan kukkasista."

TEKIJÄ Fogg, Marnie
TEOS Vintage weddings : one hundred years of bridal fashion and style

TEKIJÄ Kaunisto, Tiina-Emilia
TEOS Siksi tahdot : hääkirja / Tiina-Emilia Kaunisto & Erika Voutilainen

TEOS Häät = Bröllop / [toimittaja = redaktör: Irma Savolainen] ; [valokuvat = fotografier: Helsingin kaupunginmuseon kokoelmat .. ] ; [sammandrag och översättningar: Käännös-Aazet oy ja Irma Savolainen] ; [kirjoittajat: Arja-Liisa Räisänen .. et al.]
JULKTIEDOT [Helsinki] : Helsingin kaupunginmuseo, [2001]

TEOS Juhlakirja : opas elämän suuriin hetkiin / [toimitus: Arja Harjuvuori]
JULKTIEDOT Espoo : Caratia, 1998

TEKIJÄ Post, Peggy
TEOS Emily Post's etiquette / Peggy Post

TEKIJÄ Swinson, Antonia
TEOS Wedding etiquette / Antonia Swinson

TEKIJÄ Bussen, Karen
TEOS Simple stunning wedding etiquette : traditions, answers, and advice from one of today's top wedding planners / Karen Bussen

TEKIJÄ Baldizzone, Tiziana
TEOS Wedding ceremonies : ethnic symbols, costume and rituals / Tiziana and Gianni Baldizzone ; [translated from the French by David Radzinowicz Howell]

TEKIJÄ Lansdell, Avril
TEOS Wedding fashions 1860-1980 / Avril Lansdell

Lisää kirjoja löytyy, kun menee helmet-sivustolle www.helmet.fi ja laittaa siellä hakusanoiksi häät and kukat / tavat / tapakulttuuri.