Tarvitsisin tietoa korkeakoulutuksen kehittämisestä. Erityisesti muissa euroopan maissa ja erilaisista aloitteista. Haluaisin mieluiten linkkejä tai…

Kysytty

Hei!

Tarvitsisin tietoa korkeakoulutuksen kehittämisestä. Erityisesti muissa euroopan maissa ja erilaisista aloitteista. Haluaisin mieluiten linkkejä tai tieteellisiä artikkeleita aiheesta. Ja hakuvinkkejä tietysti myös.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keski-Suomen Nellin kautta voi hakea ERIC:stä (Education Resources Information Center), josta löytyy valtavasti kokotekstiartikkeleita ja artikkeliviitteitä kasvatuksen alan teksteihin. Nellin Monihaussa voit keskittää haun pelkästään ERIC:iin, ja hakea esimerkiksi asiasanoilla (kohtaan aihe) "higher education", "development" ja "europe". Tässä edellämainituilla sanoilla tehty esimerkkihaku:
http://www.nelliportaali.fi/V/9F35YSV1331Q539KQ5CMTA3GCPUUQHCD34J44I83J…

Viitteitä tulee noin tuhat, joten kannattaa kokeilla muillakin hakusanoilla. Jyväskylän yliopiston Nellistä löytyy useampiakin (11) kasvatusalan tietokantaa, mutta useimmat niistä ovat käytettävissä vain yliopiston verkossa eli niitä täytyy mennä käyttämään Jyväskylän yliopiston kirjastoon.