Tarvitsisin tietoa Kanarian saarista,etenkin Lanzarotesta.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Kanarian saarista,etenkin Lanzarotesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleistä kirjallisuutta ekologiasta ja maailman nykytilasta löytyy esim. Worldwatch Instituten kirjasta 'Maailman tila 2000' (ISBN 951-662-798-6). Yleisiä matkailua käsitteleviä teoksia ovat mm. Magnus Londenin vuonna 2000 julkaisema teos 'Etelään! - Seuramatkailun syvin olemus' (ISBN 951-31-1763-4), Tom Selänniemen vuonna 1996 julkaistu 'Matka ikuiseen kesään--kulttuuriantropologinen näkökulma suomalaisten etelänmatkailuun' (ISBN 951-717-926-X), Topi Falkenbergin vuonna 2000 toimittama 'Markalla Mallorcalle, kahdella Kanarialle - Suomalaisen seuramatkailun vuosikymmenet' (ISBN 951-98492-0-3), Taina Syrjämaan vuonna 1994 toimittama 'Matkakuumetta - matkailun ja turismin historiaa' (ISBN 951-29-0318-0), Eeva Jokisen vuonna 1990 julkaistu teos 'Oman elämänsä turistit' (ISBN 951-37-0020-8) sekä Soile Veijolan vuonna 1988 julkaistu teos 'Turismin näyttämöt ja kulissit - huomioita suomalaisesta seuramatkaetiketistä' (ISBN 951-9192-39-5). Helsingin yliopiston kirjastosta löytyy aiheesta Jouni Rädyn maantieteen laitokselle vuonna 1998 tekemä pro gradu -työ nimeltä 'Kanarian saarten alue- ja poliittinen maantiede sekä suomalaisten etelän lomamatkailu'.

Tiedustelemastasi aiheesta löytyvät mm. seuraavat artikkelit:
Yoder, H.S. & Chayes, F. 1986. Linear alkali correlation in oceanic alkali basalts lehdessä Bulletin of the Geological Society of Finland vol. 58, nro 1, s. 81-94,
Hausen, H. 1971. Rockfalls, landslides, and creep in the Canarias julkaisussa Acta Geographica (Helsinki, Societas Geographica Fenniae),
Hausen, H. 1971. Outlines of the geology of Gomera (Canary Islands) in relation to its surface forms lehdessä Commentationes Physico-Mathematicae vol. 41, nro 1, s. 1-53,
Hausen, H. 1973. Outlines of the geology of Hierro (Canary Islands) lehdessä Commentationes Physico-Mathematicae vol. 43, nro 1, s. 65-148,
Pikkarainen, T. 1987. Onnellisten saarten omaperäiset kasvit lehdessä Suomen luonto vol. 46, nro 8, s. 20-23.

Internetistä löytyy tietoa Espanjasta esimerkiksi osoitteesta http://www.countrywatch.com/
kohdasta Europe/Spain/Environmental Issues ja Kanarian saarista myös ekologisesta näkökulmasta osoitteessa http://www.geocities.com/~jrancel/can-eng.html#menuitems