Tarvitsisin tietoa Hannu Salamasta, esim. kirja-arvosteluja ja muuta yleistietoa, teoksia yms.. Mistä voisin löytää tarvitsemani tiedot?

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Hannu Salamasta, esim. kirja-arvosteluja ja muuta yleistietoa, teoksia yms.. Mistä voisin löytää tarvitsemani tiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet yrittänyt etsiä tietoja netistä tuloksetta. Vaikka Internet onkin mitä moninaisemman tiedon lähde ei Hannu Salamasta tunnu löytyvän oikein mitään. Siksi sinun kannattaakin mennä lähikirjastoosi, sillä Salamasta on kirjoitettu kaksi kirjaa: Pekka Tarkka "Hannu Salama", Timo Harakka: "Markiisi de Salaman vuodet."

Tiivistetysti kirjailijan elämästä ja tuotannosta löytyy esimerkiksi Pekka Tarkan teoksesta Suomalaisia nykykirjailijoita.

Kirjailijasta esitelmää tehdessä on syytä tarkastella sitä aikaa ja paikkaa, missä kirjailija on elänyt ja kirjoittanut. Avuksi tällaisessa taustoittamisessa on Kai Laitisen Suomen kirjallisuuden historia.

Mainitsemieni teosten saatavuuden ja Hannu Salaman tuotannon voit tarkistaa kotikuntasi kirjaston tietokannasta. Internetissä löydät kirjastosi tietokannan osoitteen www.kirjastot.fi kautta.

Hannu Salaman Juhannustanssit oli ilmestymisaikanaan kohua herättänyt teos. Sen vastaanotosta, eli siitä mitä lehdet teoksesta kirjoittivat, on koottu kirja Arvosteluja ja mielipiteitä Hannu Salaman romaanista Juhannustanssit 7.10.1964 - 14.1.1965 väliseltä ajalta. Suosittelen. Kirjoitukset ovat todella kiinnostavia. Nimimerkki Kalle-Kustaa kirjoittaa sanomalehti Lallissa seuraavasti: "Juhannustanssit on siivoton kirja. Sen luoma ilmapiiri on haiseva,
tunkkainen ja rintaa ahdistava. Kirjan luoman ilmapiirin pääaineksina ovat viinan ja kiiman höyryt sekä niiden lämmössä viihtyvät kirosanat, rumat sanat, ja sukupuolielimien kansanomaiset nimitykset." (17.11.64)

19 ääntä

Kommentit