Tarvitsisin tietoa elokuvista, jotka sijoittuvat Wieniin ja joissa kaupunki esittäytyy laajasti. Mieleeni tuli vain Rakkautta ennen aamua (1995) ja Kolmas mies…

Kysytty

Hei!
Tarvitsisin tietoa elokuvista, jotka sijoittuvat Wieniin ja joissa kaupunki esittäytyy laajasti. Mieleeni tuli vain Rakkautta ennen aamua (1995) ja Kolmas mies (1949). Ilmeisesti myös esim. elokuvat 71 katkelmaa erään sattuman kronologiasta ja '38 on kuvattu ko. kaupungissa, mutta en tiedä kuinka hyvin kaupunki kuitenkaan näkyy elokuvissa, koska näitä elokuvia en ole nähnyt. Toiveena olisi myös löytää elokuvat myöhemmin dvd:nä, mutta tieto Wien-elokuvista olisi kuitenkin ensisijaista. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegat vinkkasivat lisäksi seuraavia Wieniin sijoittuvia elokuvia:
Amadeus (Milos Forman, 1984)
Pianonopettaja (Michael Haneke, 2003)
Outo intohimo (Nicolas Roeg, 1980)
Silmänkääntäjä (Neil Burger, 2006)
Sissi (Ernst Marischka, 1955)
Sissi, nuori keisarinna (Ernst Marischka, 1956)
Sissi - keisarinnan kohtalonvuodet (Ernst Marischka, 1957)

Lisää Wieniin sijoittuvia elokuvia löydät IMDB –tietokannasta (the Internet Movie Database) kuvaus-paikkahaulla ’Vienna’: http://finnish.imdb.com/search/title?locations=vienna