Tarvitsisin palvelukeskuksesta opinnäytetyönä tekemääni esittelyvideoon teko-oppaan. Kiitos jo etukäteen!

Kysytty

Tarvitsisin palvelukeskuksesta opinnäytetyönä tekemääni esittelyvideoon teko-oppaan. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esittelyvideon suunnitteluun ja käsikirjoitukseen löytyy apua Jouko Aaltosen teoksesta Käsikirjoittajan työkalut: audiovisuaalisen käsikirjoituksen tekijän opas (Suomalaisen kirjallisuuden seura, 2002), joka käsittelee käytännönläheisesti niin elokuvan, dokumentin, tietoiskun kuin mainoksenkin käsikirjoittamista. Teoksesta löytyy myös laaja kirjallisuusluettelo.

Muita kirjoja aiheesta:

Hedgecoe, John: Videokuvauksen taito (Kustannus-Mäkelä, 1993)
Jones, Frederic H: Digivideoijan käsikirja (IT-press, 2003)
Levy, Jarmo: Digitaalinen videoeditointi (Satku, 2001)
Pölönen, Markku: Elokuvailmaisun ja videokuvauksen perusteita (Maaseudun sivistysliitto, 1990)
Straaberg, Carsten: Videokoulu : kaikki videoeditoinnista (Kompuutteri kaikille, 2003)

Teosten tämänhetkiset saatavuustiedot voit tarkistaa Tampereen kaupunginkirjaston verkkokirjastosta (http://kirjasto.tampere.fi:8000/) tai kysymällä kirjastosta.